e-mail: info@praktijkgh3laan.nl
Openingstijden
Maandag: 08.00-21.00
Dinsdag: 08.00-21.00
Woensdag: 08.00-18.30
Donderdag: 08.00-21.00
Vrijdag: 08.00-18.30
tarieven

Soort
Tarief
Per
Reguliere fysiotherapie
€ 33, -
zitting
Oedeemfysiotherapie
€ 47,-
zitting
Lange zitting (bij meervoudige of complexe zorgvragen)
€ 47, -
zitting
Geriatrie fysiotherapie
€ 45, -
zitting
Intake & onderzoek na screening (DTF)
€ 47, -
zitting
Intake & onderzoek na verwijzing
€ 47, -
zitting
Eenvoudig kort rapport fysiotherapie
€ 32, -
rapport
Gecompliceerd rapport fysiotherapie
€ 47,-
rapport
Toeslag aan huis
€ 14, -
zitting
Toeslag in instelling
€ 6,50, -
zitting
Niet nagekomen afspraken worden doorberekend
Bij annulering graag 24 uur van te voren bericht
0
laatst bijgewerkt op 21 maart 2016
Huisregels Praktijk Graaf Hendrik III laan

  • Afspraken worden doorgaans genoteerd op uw afspraakkaartje; u wordt verzocht om dit kaartje bij elk bezoek aan de praktijk mee te nemen.
  • De mogelijkheid bestaat dat u wordt gevraagd om een tevredenheidonderzoek in te vullen, omdat bepaalde zorgverzekeraars hierom vragen.
  • Het gebruik van een eigen handdoek tijdens het uitvoeren van oefeningen in de oefenzaal is gewenst.
  • Indien u transpiratie achterlaat op een apparaat, wordt u verzocht om het droog te maken met uw handdoek of met de daarvoor aanwezig papierrollen.
  • Indien u (bij wijze van uitzondering) uw kind meeneemt naar de trainingsruimte, geschiedt dit geheel op eigen risico.
  • De praktijk is niet verantwoordelijk voor beschadiging, diefstal of verlies van eigendommen in het pand of op het buitenterrein (auto, fiets).
  • In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instanties (brandweer, politie) op te volgen.
Privacy-regelement Praktijk Graaf Hendrik III laan

  • Uw fysiotherapeut houdt, om uw behandeling zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren een registratie bij van uw medische en administratieve gegevens. Op deze registratie is de Wet op Persoonsregistratie van toepassing. Deze wet bevat regels met betrekking tot het doel van de registratie, de aard van de gegevens die worden geregistreerd, het beheer van de gegevens, de personen die toegang hebben tot die gegevens en het inzagerecht van de patiënt. Al deze zaken zijn vastgelegd in een reglement.
  • Uiteraard gaat uw fysiotherapeut zorgvuldig met de gegevens om; daarom zijn, naast de bovengenoemde Wet op Persoonsregistratie, een aantal regels vastgelegd in een privacy-regelement. Onderstaand is het reglement weergegeven.
  • Behalve de fysiotherapeut die u behandelt heeft ook een beperkt aantal andere personen toegang tot de gegevens die in de registratie zijn opgenomen. Dit zijn bijvoorbeeld de waarnemers, collega-fysiotherapeuten in de praktijk, praktijkondersteuners en eventuele stagiaires. Al deze personen hebben een geheimhoudingsplicht.
  • U heeft het recht om de gegevens die over u zijn vastgelegd in te zien. Indien u van mening bent dat bepaalde gegevens onjuist zijn vastgelegd dan kunt u de behandelend fysiotherapeut verzoeken deze te wijzigen.
  • Alleen gegevens die te maken hebben met uw behandeling worden in het medisch dossier opgeslagen.
  • Teneinde de fysiotherapie verder te kunnen ontwikkelen en op een hoog peil te houden moet er wetenschappelijk onderzoek worden verricht. Daarvoor is het o.a. noodzakelijk dat er statistieken worden opgesteld. Als uw gegevens daarvoor worden gebruikt zullen deze, om uw privacy te waarborgen, niet tot u persoonlijk herleidbaar zijn (anoniem). Naast wetenschappelijk onderzoek kunnen uw gegevens ook gebruikt worden voor kwaliteitsverbeteringen, hieronder wordt ook een externe audit verstaan. Ook hierbij zal anoniem gebruik gemaakt worden van uw gegevens.
  • Als u er bezwaar tegen heeft dat uw gegevens voor (anoniem) wetenschappelijk onderzoek en/of kwaliteitsverbetering worden gebruikt kunt u dat mededelen aan uw fysiotherapeut.
  • Wanneer het voor het onderzoek van belang is dat uw gegevens wel tot u persoonlijk herleidbaar zijn (niet-anoniem) dan zullen deze pas aan de onderzoeker worden verstrekt wanneer u daarvoor schriftelijke toestemming heeft verleend.
  • Gegevens van patiënten worden niet aan derden verstrekt, ook niet aan naaste familie.
  • Gegevens worden pas vrijgegeven nadat u hiervoor toestemming heeft gegeven.
  • Ook na overlijden worden de gegevens niet openbaar gemaakt.
  • Nadat u behandeld bent, worden uw gegevens gedurende 15 jaar dusdanig gearchiveerd
    dat alleen een beperkte groep mensen deze kan inzien.
  • Indien u van mening bent dat de praktijk niet op de juiste r maniemet uw gegevens omgaat dan kunt u dit via de geldende klachtenregeling binnen de praktijk kenbaar maken.
Betalingsregeling

  • De cliënt is onder alle omstandigheden verantwoordelijk voor de volledige betaling van de aan cliënt of namens cliënt verleende diensten.
  • Indien u bij verhindering tenminste 24 uur van tevoren afzegt, wordt de gereserveerde tijd niet in rekening gebracht (indien u te laat afzegt heeft de praktijk het recht om 75% van het tarief bij u in rekening te brengen).
  • De factuur dient door de cliënt betaald te worden, tenzij contractueel andere afspraken zijn gemaakt met desbetreffende zorgverzekeraar.
  • De factuur van fysiotherapeut dient binnen dertig dagen na factuurdatum te worden voldaan. Blijft betaling binnen de voornoemde termijn uit, dan verkeert de patiënt in verzuim met ingang van de eenendertigste dag na factuurdatum. Er volgt dan een herinnering. Wordt deze niet betaald dan wordt u gebeld door onze praktijkondersteuner. Daarna volgt zo nodig een laatste herinnering.
  • Zodra de cliënt in verzuim verkeert, is de fysiotherapeut gerechtigd over de verschuldigde hoofdsom of het restant daarvan de wettelijke rente in rekening te brengen. Telkens wordt na afloop van een jaar het bedrag waarover deze rente wordt berekend, vermeerderd met de over dat jaar verschuldigde rente.
  • Indien de cliënt in verzuim verkeert, is de fysiotherapeut gerechtigd incassomaatregelen te treffen, dan wel derden daarmee te belasten. Alle met de incasso van gedeclareerde bedragen gemoeide kosten (met inbegrip van de buitengerechtelijke incassokosten) komen voor rekening van de cliënt. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen minimaal 15% van de hoofdsom of het restant daarvan, vermeerderd met de wettelijke rente, met een minimum van € 25,00, alles exclusief omzetbelasting.
naar boven